Saturday, February 6, 2010

The Main Target...

"That which afflicts the Immaculate Heart of Mary and the Heart of Jesus is the fall of religious and priestly souls. The devil knows that religious and priests who fall away from their beautiful vocation drag numerous souls to hell. The devil wishes to take possession of consecrated souls." - Sister Lucy of Fatima

Can any of us doubt these words of Sister Lucy, especially in light of the terrible scandals that have come to stain the Catholic priesthood? You know in your heart that we are in the midst of a great war. The war is for your soul and souls of your loved ones. We are under attack from all sides, and the attack is directed by satan. When people see a Roman collar, what do many think? Of holiness? Of a spiritual father who will lead them in the fight against the world, the flesh and the devil, and lead them to Heaven? Or do they rather think of the reports of pedophilia and homosexuality; of bishops covering up or even participating in the vices of their fallen priests?
I can't begin to tell you of the pain this causes me...I can't imagine of the heartbreak it must have caused to Catholics around the world.

Being good and holy has never been easy, but never has it been harder than NOW. But many of our priests and bishops are not even aware of the struggle and the relentless assaults of the enemy. They are under attack and don't even know it. There is something that has blinded them. They can't see the enemy or recognize his tactics. They suffer from what Sister Lucy called "DIABOLICAL DISORIENTATION." This is why we must bring Our Lady's Message of Fatima to priests. We must fight against this diabolical disorientation. As any good tactician knows (the devil is a very good tactician!), if you deprive the enemy army of its officers, the leaderless troops can be scattered and destroyed. This is the devil's chief battle plan.

"Perkara yang amat menyedihkan bonda Maria dan Tuhan Yesus Kristus adalah kejatuhan paderi dan para religius dari vokasi mereka." Syaitan amat mengetahui bahawa apabila mereka berjaya menjatuhkan pader-paderi, banyak jiwa yang juga akan diheret ke neraka. Syaitan berikhtiar untuk menguasai paderi dan para religius." - Sr. Lusia, Fatima.

Adakah diantara kita yang masih meragui dengan kenyataan dari Sr. Lusia diatas? terutama pada masa dimana gereja dilanda dengan skandal-skandal paderi? Kita tahu bahawa sekarang ini kita sedang berada dalam peperangan...peperangan untuk menyelamatkan roh kita dan juga roh-roh ahli keluarga kesayangan kita. Kita diserang dari setiap sudut dan serangan ini adalah dari syaitan. Apakah pemikiran umat apabila melihat seseorang yang memakai kolar Roman? Adakah mereka akan memikirkan tentang kekudusan? Adakah mereka akan memikirkan tentang seorang bapa yang akan memimpin mereka melawan daging dan dunia, melawan syaitan dan memimpin umat ke syurga?

Atau adakah perkara sebaliknya berlaku...?...pemikiran yang waspada kerana skandal seks yang sedang berleluasa dikalangan paderi terutama dinegara-negara barat dan para biskop yang mengetahui tentangnya tetapi hanya melihat dan memindahkan paderi terlibat ke paroki yang lain, membendung krisis dan tidak cuba mencari dan melumpuhkan masalah itu dari akar umbinya...Saya sendiri merasa malu dan sedih apabila memikirkan hal ini dan saya rasa ramai umat Katolik diseluruh dunia juga berada dalam keadaan yang sama.

Menjadi seorang yang baik dan kudus bukanlah mudah; apalagi di zaman sekarang...Malangnya, dalam keadaan begini masih ramai paderi dan biskop yang tidak menyedari akan serangan bertubi-tubi dari musuh halimunan ini (syaitan). Mereka diserang dan mereka tidak mengetahui tentang serangan ini. Sister Lusia mengatakan mereka mengalami suatu yang dipanggil "Orientasi Dibolikal". Disebabkan inilah mereka perlu diberitahu akan keadaan gereja sekarang dan mesej dari Fatima. Umat-umat yang menyedari akan dibolikal ini perlu memeranginya. Syaitan amat licik...dia tahu bahawa mana-mana kumpulan atau organisasi yang tidak mempunyai seorang ketua adalah satu organisasi yang lemah. Tanpa seorang ketua, kesatuan diantara ahli-ahlinya tidak akan wujud. Dalam peperangan, taktik atau strategi melawan musuh adalah penting sekali. Maka ahli-ahli religius terutama paderi-paderi menjadi sasaran utama syaitan. Inilah taktik musuh kita sekarang...menjatuhkan sebanyak paderi yang boleh...

No comments: