Wednesday, August 13, 2008

Amaran penggunaan telefon bimbit

Kajian tentang kesan dari penggunaan telefon bimbit kepada manusia menunjukkan bahawa penggunaan telefon bimbit adalah tidak selamat.

Pengilang telefon bimbit membuat kenyataan bahawa pengunaan telefon bimbit dan telefon tidak berwayar mengeluarkan radiasi elektromagnetik yang boleh menembusi masuk ke otak manusia. Elektomagnetik ini membawa kesan yang besar kepada kanak-kanak dan remaja dari orang dewasa.

Dalam kajian dimana telefon bimbit telah digunakan selama 10 tahun, menunjukkan tanda-tanda awal manusia akan mengidap ketumbuhan atau barah di bahagian otak dekat telinga dimana telefon bimbit sering diletakkan. Klik di SINI untuk analis dari kajian penggunaan telefon bimbit.

Berikut adalah berita amaran tentang bahaya pengunaan telefon bimbit.

http://healthzone.ca/health/article/459099
http://www.cbc.ca/canada/story/2008/07/12/cellphones-kids.html

Perniagaan telekomunikasi adalah industri yang sangat menguntungkan, dengan keuntungan bercampur mencapai $869 billion pada tahun 2007 (Amerika Syarikat) dan industri ini akan berusaha menyembunyikan atau mengenepikan kebenaran tentang bahaya dari penggunaan telefon bimbit.


For English Version, Click HERE.

For more warnings on cellphone usage, click the links below.

http://healthzone.ca/health/article/459099
http://www.cbc.ca/canada/story/2008/07/12/cellphones-kids.html

The telecommunications industry is massive, with combined revenues of more than $869 billion in 2007, and it will do its best to spread misdirection, spin, and outright lies.

No comments: