Wednesday, April 1, 2009

Something about St. Joseph

In all needs on earth, Jesus and Mary went to Joseph. Pray him to watch over your family as he watched over Jesus and Mary.

Family unhappiness? Go to Joseph! The Holy Family was a happy family and Joseph was its guardian.

Unemployed? Go to Joseph! He was a worker, a carpenter. Appeal to him, he understands.

Sickness? Afflictions? Go to Joseph! His care enabled a mother in agony to bring the "Comforter of the Afflicted" into the world, with a roof over His Head.

Sorrow? Go to Joseph! Life crucifies us at times. Turn to the sympathetic heart of Joseph. He is the guardian of the "Crucified".

TENTANG SANTO YOSEF

Semua keperluan duniawi Yesus dan bonda-Nya Maria disediakan oleh Santo Yosef, bapa angkat Yesus dan suami duniawi Maria. Berdoalah kepada Santo Yosef untuk meminta perlindungan terhadap keluarga kamu sebab dia lah yang menjaga Keluarga Kudus di Nazaret.

Keluarga anda tidak bahagia? Pergilah kepada Yosef! Keluarga Kudus adalah keluarga bahagia dan Yosef adalah penjaga keluarga ini.

Menganggur? Pergilah ke Yosef! Dia Santo Pekerja, seorang tukang kayu. Mintalah pertolongan darinya kerana dia seorang yang memahami.

Sedang uzur? Dalam kesusahan? Pergilah kepada Yosef! Dia telah membantu seorang ibu yang dalam kesusahan menjaga Seorang yang dikenali sebagai "Pembawa Kesenangan kepada Orang Susah", dengan menyediakan tempat tinggal untuk-Nya.

Dukacita? Pergilah kepada Yosef! Hidup memang penuh dengan cabaran. Yosef, seorang yang sangat simpati selalu bersedia mendengar masalah kamu. Dia lah yang telah menjaga Seorang yang telah "Disalibkan" untuk penyelamatan dunia.

No comments: