Thursday, April 23, 2009

The Fruits of Modernism

According to the chairman of the Catholic bishops' conference of Germany, the death of Jesus Christ was NOT a redemptive act of God to liberate human beings from the bondage of sin and open the gates of heaven.


In February 2008 he said that priestly celibacy should be voluntary and that it is not "theologically necessary." Zollitsch has also said he accepts homosexual civil unions by states, but is against same-sex "marriage."


This is an open and public heresy. Let us pray for the soul of this man and the souls entrusted to his care.


Buah dari Modenisasi


Menurut pengerusi kepada Konferensi Uskup Katolik di German, kematian Yesus di Salib bukanlah bertujuan untuk menyelamatkan manusia, bukanlah bertujuan untuk melepaskan manusia dari cengkaman dosa dan membuka pintu Syurga.


Pada tahun 2008, dia mengatakan Paderi boleh memilih untuk hidup bujang (tidak berkahwin) secara sukarela dan menurutnya secara teologi ianya bukan kemestian. Dia juga menerima hubungan sama-jenis yang disatukan secara sivil, tetapi tidak menyokong perkahwinan sama-jantina.


Ini adalah satu pengumuman ajaran sesat dan pendapat yang sangat liberal yang dibuat secara umum dan terbuka. Marilah kita berdoa kepada roh orang ini dan juga roh-roh umat yang diletakkan dibawah kuasanya.

http://rorate-caeli.blogspot.com/2009/04/christ-did-not-die-for-sins-of-people.html

No comments: